Artista Digital

Downloads

Article abstract page views:  158  

DOI

https://doi.org/10.25267/Periferica.2022.i23.05
PlumX

Authors

  • Fritz (ES) Ilustrador Gráfico y Dibujante independiente

Abstract

Ricardo Olivera, Fritz es el alter ego del gaditano Ricardo Olivera. Dibuja desde que tiene memoria, y ha ejercido como dibujante de cómics, ilustrador, humorista gráfico, diseñador, pintor y grabador. En su obra se mezcla lo onírico con elementos de la vida cotidiana, con frecuencia con un toque de humor. Se le ha relacionado con el surrealismo, aunque siente predilección por artistas como El Bosco, Pieter Brueghel el Viejo o Fra Angélico. Sus trabajos han aparecido en publicaciones como “El Churro Ilustrado”, “Dos veces breve”, “El Jueves”, “El Ajo”, “El Batracio Amarillo”,  la revista griega “9” o el periódico “La Voz de Cádiz”. Ha coordinado diversos proyectos, como la colección de cómics “12 del Doce” y las revistas “El Churro Ilustrado” y “Radio Ethiopia”.

Abstract: Fritz is the alter ego of Ricardo Olivera from Cádiz. He has been drawing for as long as he can remember, and has worked as a comic book artist, illustrator, cartoonist, designer, painter, and engraver. In his work, the dreamlike is mixed with elements of everyday life, often with a touch of humor. He has been associated with surrealism, although he has a predilection for artists such as El Bosco, Pieter Brueghel the Elder or Fra Angelico. His works have appeared in publications such as "El Churro Ilustrado", "Dos veces breve", "El Jueves", "El Ajo", "El Batracio Amarillo", the Greek magazine "9" or the newspaper "La Voz de Cádiz". . He has coordinated various projects, such as the “12 del Doce” comic book collection and the magazines “El Churro Ilustrado” and “Radio Ethiopia”.

Ilustración recibida: 03/10/2022. Revisada: 10/10/2022. Aceptada: 19/10/2022.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Fritz. (2023). Artista Digital. Periferica International. Journal for Cultural and Territorial Analysis, (23), 18–19. https://doi.org/10.25267/Periferica.2022.i23.05