Videojuegos educativos y gestión cultural

Número

Downloads

Article abstract page views:  520  

DOI

https://doi.org/10.25267/Periferica.2014.i15.29

Info

Experiences
437-443
Published: 04-02-2015
PlumX

Authors

Abstract

Los autores analizan el papel que pueden llegar a desempeñar los videojuegos educativos como instrumentos que ayuden al gestor cultural desde una doble vertiente. Por una parte, como elementos dirigidos a la mejora y formación de los propios gestores. Por otra, como herramienta que sea de utilidad para agilizar su trabajo.

Palabras clave: videojuegos; gestor cultural; gestión cultura.

Abstract: The authors analyse the role that educational videogames can play as instruments that help the cultural agent in two different ways. On one hand, as elements aiming towards the improvement and training of the agents themselves. On the other hand, as a tool used to make their work more dynamic

Keywords: videogames; cultural agents; cultural management.

Artículo recibido: 25/03/2014. Aceptado: 04/04/2014

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

del Alisal, E., & Martínez, A. (2015). Videojuegos educativos y gestión cultural. Periferica International. Journal for Cultural and Territorial Analysis, (15), 437–443. https://doi.org/10.25267/Periferica.2014.i15.29