Formación e investigación de la gestión cultural en México: balance y perspectivas

Número

Downloads

Article abstract page views:  1051  

DOI

https://doi.org/10.25267/Periferica.2016.i17.14

Info

Monográfico: la gestión cultural en México
177-187
Published: 31-01-2017
PlumX

Authors

  • José Luis Mariscal Orozco (MX) Profesor en la Universidad de Guadalajara, México

Abstract

En los últimos quince años se ha estado dando un proceso de formalización de la gestión cultural como profesión y como campo disciplinar, a través de acciones de profesionalización que han realizado tanto el Estado Mexicano como las Universidades. Se registra un crecimiento exponencial de las ofertas de formación universitaria y el surgimiento de grupos de investigación, que desde diversos canales de socialización, contribuyen a la definición conceptual, metodológica y epistemológica de la Gestión Cultural.

Palabras clave: gestión cultural, formalización disciplinar, profesionalización.

Education and research about Cultural Management in Mexico: Balance and Prospects

Abstract: In the last fifteen years it has been undergoing a process of formalization of Cultural Management as a profession and as a disciplinary field through professional practices that they have been made by the Mexican government and universities. It is observed an exponential growth offers university education and the emergence of research groups, which since various channels of socialization, contribute to the conceptual, methodological and epistemological definition of Cultural Management.

Keywords: cultural management, formalization discipline, professionalization.

  Artículo recibido: 10/03/2016// Artículo aceptado: 30/03/2016      

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Mariscal Orozco, J. L. (2017). Formación e investigación de la gestión cultural en México: balance y perspectivas. Periferica International. Journal for Cultural and Territorial Analysis, (17), 177–187. https://doi.org/10.25267/Periferica.2016.i17.14

Most read articles by the same author(s)