Connected Inequalities: Structural Analysis of Plan Conectar Igualdad

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Papers
76-119
Published: 14-06-2019

Authors

  • Maria Victoria Matozo (AR) Instituto de Investigaciones Gino Germani, Universidad de Buenos Aires CONICET (Argentina)

Abstract

This paper creates a typology of the beneficiaries of Plan Conectar Igualdad (PCI), the Argentinean
public policy of digital educational inclusion, based on a Multiple Correspondence Analysis
(MCA).
This quantitative analysis focuses on the concepts of social representations, digital divide and
access to ICT (Information and Communication Technologies), and the socioeconomic status of PCI beneficiaries: secondary level students. These results allow us to analyze concordances
and differences between the groups created, and to identify the influence of these individuals’
position in the social structure through the making of the types.

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How to Cite

Matozo, M. V. (2019). Connected Inequalities: Structural Analysis of Plan Conectar Igualdad. Commons. Revista De Comunicación Y Ciudadanía Digital, 8(nº1), 76–119. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/cayp/article/view/4478

Author Biography

Maria Victoria Matozo, Instituto de Investigaciones Gino Germani, Universidad de Buenos Aires CONICET (Argentina)

Licenciada en Ciencias de la Comunicación Social (UBA), profesora en enseñanza media y superior en Comunicación Social (UBA). Becaria Doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) de Argentina. Actualmente realiza el Doctorado en Ciencias Sociales en la Universidad de Buenos Aires (UBA) y la Diplomatura de postgrado de Metodología para el Análisis de las Desigualdades Sociales (MADES) en la Universidad Autónoma de Barcelona auspiciado por International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities (INCASI). Participa en el equipo Desigualdad y Movilidad Social dirigido por Eduardo Chávez Molina en el Instituto de Investigaciones Gino Germani desde el año 2015 realizando trabajos sobre análisis del discurso político, escolar y académico, educación y la inclusión de TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), Juventud y Tecnología, Planes 1:1 de tecnología educativa y otras temáticas afines a desigualdad y educación.

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