Construir y comunicar un “nosotras” feminista desde los medios sociales. Una reflexión acerca del “feminismo del hashtag”
Additional Files
Info
Papers
Abstract
Este trabajo teórico se interroga sobre las potencialidadesy utilidad que presentan los medios sociales,
en tanto que plataformas comerciales y tecnologías
de la subjetividad, para el movimiento feminista
contemporáneo. En concreto, se cuestiona la idoneidad
de las redes sociales digitales para la creación y
comunicación de un sentido colectivo amplio, dentro
de un movimiento social atravesado por tensiones en
torno a las políticas de la identidad, especialmente
en relación con las capacidades para la acción que
ofrecieron espacios virtuales previos a la web 2.0. El
problema central radicaría en que la estabilización
actual de estos artefactos tecnológicos promueven dos
de los valores centrales del discurso neoliberal como
son el individualismo y la perpetua competencia por la
atención con la alteridad.
Keywords
Downloads
Download data is not yet available.
How to Cite
Caro Castaño, L. (2016). Construir y comunicar un “nosotras” feminista desde los medios sociales. Una reflexión acerca del “feminismo del hashtag”. Commons. Revista De Comunicación Y Ciudadanía Digital, 4(2). Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/cayp/article/view/3098
License
Authors who have published with this journal accept the following terms:
- Authors shall retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work, which shall simultaneously be subject to the Creative Commons 3.0 Recognition License, which allows third parties to share the work as long as its author and first publication are indicated in this journal.
- Authors may adopt other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional telematic archive or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are permitted and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g., in institutional telematic archives or on their website) before and during the submission process, which may lead to interesting exchanges and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access).