Español Español
Downloads
DOI
https://doi.org/10.25267/Gadit.2022.v1.i2.08Info
Abstract
To speak about the Cadiz city is to refer to the "silver cup" located in the south of the shout. Knowing Cadiz is knowing customs and culture, it is falling in love with its people, with its grace. It is wanting to return or wanting to stay. This article exposes part of the proffesional development of a primary education teaches who, without being born in Cadiz lands, decides to settle in the three thousand year old city. We use the narrative methodology to know understan, throught the voice of a teacher, her own experience in Cadiz, that is, how and why she decides to carry out her work far from the city where she grew up, Bilbao. In the section destined to analyze the results, there are four epigraphs that refer to thematic nuclei of contents highlighted by the teacher´s story and her coneection with the city of Cadiz. An opportunity that offers the possibility of sharing real experiencies with the intention of transmitting life experiences.
Keywords
Downloads
How to Cite
License
Copyright (c) 2022 Gaditana-logía
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Alba, F. (1958). En Barroso, J.M. (2011). Los Julianes. Recuperado el 29 de mayo de 2022, de http://libretodecarnaval.blogspot.com/2011/09/los-julianes.html
Amar, V. (2018). Miradas y voces de futuros maestros. Octaedro.
Amar, V. (2020). Un camino para la educación para la paz: Una investigación narrativa. Revista de Paz y Conflictos, 13(1), 57–71.
DOI: https://doi.org/10.30827/revpaz.v13i1.11362
Aragón, J.C. (2017) En Castilla, R. (2017). Los Peregrinos 2017 Juan Carlos Aragón Becerra. Recuperado el 28 de mayo de 2022, de https://letrasdcarnaval.blogspot.com/search?q=popurr%C3%AD+los+peregrinos
Bolívar, A., Domingo, J., y Fernández, M. (2001): La investigación biográfico – narrativa en educación. Enfoque y metodología. La Muralla.
Conrado, Y. N. y Henao, L. M. (2020). La investigación narrativa como una oportunidad para expresar las emociones del maestro desde su experiencia. Márgenes. Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(3), 172–191.
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.9493
Correa, J. M., Aberasturi, E. y Chaves, E. (2020). Narrativa y Universidad: Aportaciones al debate desde un posicionamiento postcualitativo. Márgenes, Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(2), 133–151.
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.9472
Ettling, D. (1998). Levels of listening. In Braud, W. & Anderson, R. (Eds.). Transpersonal research methods for the Social Sciences (pp.176–179). Sage.
Hernández–Hernández, F. y Sancho, J. M. (2020). La investigación sobre historias de vida: de la identidad humanista a la subjetividad nómada. Márgenes. Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(3), 34–45.
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.9609
Kvale, S. (2011). Las entrevistas en investigación cualitativa. Morata
Kushner, S. (2009). Recuperar lo personal. En I. Rivas y D. Herrera (Coords.). Voz y educación: La narrativa como enfoque de interpretación de la realidad (pp. 9–16). Octaedro.
Leite–Méndez, A. y Suárez, D. (2020). Narrativas, docencia e investigación educativa. Márgenes, Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(3), 2–5.
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.10242
Martí–Puig, M. (2020). Las Historias de Vida: Identidad docente e Historia de la Educación. Márgenes, Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(3), 314–325.
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.8216
Muraro, L. (2004). Enseñar la libertad. DUODA: Estudis de la diferència sexual, 77–84.
Passeggi, M. (2020). Reflexividad narrativa: “vida, experiencia vivida y ciencia”. Márgenes, Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(3), 91–109.
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.9504
Rivas, I. (2012). La investigación biográfica y narrativa. El sujeto en el centro. En Martí–Puig, M. y Gil Gómez J. (Eds.), II Congreso Internacional sobre Aprendizaje Permanente: Competencias para una formación crítica: aprender a lo largo de la vida (pp. 81–91). Universidad de Málaga.
DOI:10.13140/RG.2.1.2006.8245
Sánchez – Gey, J. (2014). La educación en María Zambrano: su reflexión sobre la persona. Revista Aurora, 15, 90–99.
Sancho, J.M., et al. (2011). Con voz propia. Los cambios sociales y profesionales desde la experiencia de los docentes. Octaedro.
Sonlleva, M., Sanz – Simón, C., y Martínez – Scott, S. (2020). Testimonios de la escuela contemporánea para la información del profesorado. Una apuesta por la memoria silenciada. Márgenes. Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1(3), 250–271.