Climate change, a view from educators in training and the importance of their teaching from an interdisciplinary approach
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https://doi.org/10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2021.v3.i2.2601Info
Abstract
This paper analyzes the perceptions about climate change that university teacher training students must determine their beliefs, behaviors and attitudes. The methodology was descriptive, not experimental and transversal. The results show that students perceive climate changes in the environment, but they don’t have enough knowledge to explain the phenomenon clearly, thus justifying the importance of addressing environmental education for climate change with an interdisciplinary approach. Making it clear that the training of future teachers in the education of this problem is essential to achieve an influence in the pupils, parents, professors and the local community to promote actions in favor of the environment.
Keywords: Environmental education; Higher level education; Teachers; Scientific literacy; Environmental perceptions.
Cambio climático, una mirada desde los educadores en formación y la importancia de su enseñanza desde un enfoque interdisciplinar
Resumen: Este trabajo analiza las percepciones sobre cambio climático que tienen los estudiantes universitarios de carreras del área educativa para determinar sus creencias, conductas y actitudes. La metodología fue de tipo descriptiva, no experimental y transversal, para ello, se utilizó un cuestionario de opción múltiple. Los resultados muestran que los alumnos perciben los cambios climáticos que hay en el ambiente, pero no poseen conocimientos suficientes para una explicación clara del fenómeno, justificando de esta manera la importancia de abordar la educación ambiental para cambio climático dentro del currículo con un enfoque interdisciplinario. Por tal motivo, la capacitación de los futuros docentes en la enseñanza de esta problemática es fundamental para lograr una influencia en la comunidad educativa y promover acciones a favor del medio ambiente.
Palabras clave: Educación ambiental; Enseñanza superior; Docentes; Alfabetización científica; Percepciones ambientales.
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Copyright (c) 2022 Dafne Bastida Izaguirre, Xitlali Ochoa-Villanueva
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