Marketing actions in women's and men's football organizations

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The development of marketing strategies is making it possible to meet the needs of organizations in the world of football and, as a result, to increase the loyalty of their fans. This study analyses the use of social networks by the most important football organizations in the men's and women's categories. The study focused mainly on the analysis of the format used by the broadcasters and the subject matter broadcast.

In order to obtain a more complete and objective vision of the sector, a comparison has been made between different entities in the world of football, regional federations and football clubs, with a presence in the men's and women's categories. In order to achieve the objectives of the study, the main techniques used were direct observation and content analysis, thus reaching results of interest in the field.

The results of the research show that marketing strategies influence the growth of organizations in the football world, although there is still much room for improvement in the coming years. A number of similar recommendations can be made in both the men's and women's categories in order to make the marketing and communication of the organizations more efficient.

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How to Cite

Cano Tenorio, R., & Serrano Domínguez, C. (2024). Marketing actions in women’s and men’s football organizations. Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, 1(12). Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/ReSed/article/view/10861

Author Biography

Rafael Cano Tenorio

Doctor Internacional en Comunicación por las Universidades de Cádiz, Málaga, Sevilla y Huelva (España). Profesor Doctor del Departamento de Marketing y Comunicación de la Universidad de Cádiz en los Grados en Administración y Dirección de Empresas, Marketing e Investigación de Mercados y Turismo. Profesor Doctor Invitado en el Máster en Dirección Estratégica e Innovación en Comunicación de la Universidad de Cádiz. Desde 2016 es miembro del Grupo de Investigación Comunicando SEJ068 de la Universidad de Cádiz. Ha publicado numerosos trabajos científicos de investigación entre artículos en revistas científicas, capítulos en libros especializados, comunicaciones y ponencias en congresos internacionales, además de ser evaluador en 14 revistas científicas de impacto internacional. Entre los años 2015 y 2016 realizó una Estancia Internacional de Investigación en el Instituto Superior Miguel Torga, en Coímbra (Portugal).

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