Social situation of the friends of Jerez in the 19th century
Info
Abstract
This article aims to make known the situation in which the people who worked as friends were, as well as the rooms where the young children, who received the same name, were left. Most of the friends were unprepared and the spaces where they welcomed the children were in poor conditions.
Keywords
Downloads
How to Cite
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Archivo Municipal de Jerez de la Frontera (AMJF), Actas Capitulares (AACC), 1835, documento (doc.) 400.
AMJF, AACC, 1836, Número (N.) 1, doc. 421.
AMJF, AACC, 1838, N. 1, Cabildo (Cab.) 17 de septiembre, folio (f.) 344.
AMJF, Archivo Histórico Reservado (AHR), Cajón (C.) 20, N. 7, 1852, doc. 6 de mayo.
AMJF, AHR, C. 20, N. 8, 1856, doc. visto en la sesión 1. 8 de enero.
AMJF, AHR, C. 20, N. 10, 1863, doc. visto en sesión del 9 de junio.
AMJF, AHR, C. 20, N. 11, 1864, doc. visto en sesión 7, 17 de septiembre.
AMJF, AHR, C. 20, N. 13, 1866, doc. visto en sesión 1.
AMJF, Legajo (L.) 353, Expediente (E.) 10318, 1799.
AMJF, L. 353, E. 10326, 1830.
AMJF, L. 353, E. 10327, 1830.
AMJF, L. 353, E. 10328, 1831.
AMJF, L. 353, E. 10330, 1832.
AMJF, L. 353, E. 10331, 1832.
AMJF, L. 353, E. 10333, 1841.
AMJF, L. 354, E. 10377, 1870.
AMJF, Protocolos Municipales, 1847, n. 43.
El Guadalete, 30-3-1854, pp. 1-2.
El Magisterio Jerezano, 16-12-1883, p. 1.
Revista Religiosa, 2-9-1886, p. 4.
Cortada, E. (1999). De la ‘calcetera’ a la maestra de escuela: expectativas y activismo profesional. Arenal. Revista de Historia de la Mujeres, Granada, v. 6, n. 1.
Espigado, G. (1996). Aprender a leer y escribir en el Cádiz del ochocientos. Cádiz: Servicio de Publicaciones de UCA.
Góngora, L. (2007). Antología poética, Sevilla: Junta de Andalucía. Consejería de Cultura.
Rubio, F. (1977). Mis Maestros y mi Educación. Madrid: Tebas.