Cocientes y unidades: ¿qué comprenden realmente los estudiantes de física de nuevo ingreso a la universidad?
Info
Abstract
Se presenta una estrategia didáctica para el aprendizaje de conceptos esenciales de física, fundamentada en la interpretación de cocientes y el uso de unidades de manera intencionada. La conceptuación de la división es el punto de partida de la estrategia. Se menciona una experiencia cualitativa en el aula en temas de electromagnetismo, que muestra que la estrategia propicia una comprensión adecuada de conceptos y permite, además, desarrollar y construir conceptos nuevos.
Palabras clave: Enseñanza de la Física; técnica de aprendizaje; cocientes; unidades; electromagnetismo.
Quotients and units: what really do our freshmen understand about physics?
A learning technique for a better conceptual understanding in physics is presented. This technique uses quotients and units in an intended way, defining a quotient as the starting point for this method. A qualitative experience mentioned shows that this method enhances a good understanding of physics concepts, allowing the development of new concepts.
Key words: Physics teaching; learning techniques; quotients; units; electromagnetism.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC