Radio ONDAVENTURA, an experience of school radio in the CEIP Andalusia of Seville

Número

Downloads

Article abstract page views:  250  

DOI

https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2012.v2.i5.8

Info

Monographic
83-95
Published: 01-11-2012
PlumX

Authors

  • María del Carmen Benítez de Ayala (ES) CEIP Andalucía

Abstract

Re-telling experiences of real life events fills us with nostalgia but all changes when the future brings about an educative radio project. In a problematic neighbourhood in Seville, the need to set up a school radio which would be supported by a collective was identified. This is not sufficient; a concerted effort is needed to organise programmes such as: “El Churumbel” o “Dumbo”. The experience of working shoulder to shoulder with students makes the people of the neighbourhood feel that the school radio is a part of their lives. 

Keywords

Radio, school, education, social exclusion, family, participation.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Benítez de Ayala, M. del C. (2012). Radio ONDAVENTURA, an experience of school radio in the CEIP Andalusia of Seville. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (5), 83–95. https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2012.v2.i5.8

References

Anexo I. Competencias básicas. Real Decreto 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. BOE, 8 de diciembre de 2006

Burriel, J.Mª. (1983). La radio. Madrid: Salvat.

Clausse, R. (1949). La educación por radio. La Radio Escolar. París. UNESCO.

Díaz, L. (1995). La radio en España. Madrid: Alianza.

Junta de Andalucía. Consejería de Educación y Ciencia. “La radio en la escuela”. Sevilla.

Marchamalo, J. y Ortiz, M.A. (1996). Técnicas de comunicación en radio. La realización radiofónica. Barcelona: Paidós.

Martínez Abadía, J. (1995). Introducción a la tecnología audiovisual. Televisión, video y radio. Barcelona: Paidós.

Moreno, I. (1997). La radio en el aula. Barcelona: Octaedro.