[9] La percepción medioambiental del profesorado de primaria en el tema de la nutrición humana
Info
Abstract
En este trabajo se muestra como un proyecto de tesis doctoral, dirigido a estudiar el pensamiento del profesorado de educación primaria en ejercicio y en formación sobre la nutrición humana, se acerca a la problemática ambiental. En el artículo se justifica la dimensión medioambiental de la nutrición humana que sirve de referencia para las decisiones tomadas en la metodología planteada. Así mismo se presentan unos primeros resultados, que aunque todavía limitados, ponen de manifiesto que la sensibilidad ambiental del profesorado en formación con relación al tema de la nutrición humana es inferior a lo deseable.
Palabras clave: Pensamiento docente; Nutrición humana; Educación ambiental; Profesorado de primaria.
Environmental perception of Primary School teachers in the theme of human nutrition
This work shows how a doctoral thesis project, aimed at studying teachers’ thinking on human nutrition, approaches to environmental problems, through initial and inservice teacher education for the primary education level. The article justifies the environmental dimension of human nutrition, serving as a reference for decisions made in the proposed methodology. It also presents some initial findings that though still limited, show that teachers’ environmental sensibility in teacher education in relation to the topic of human nutrition, is below desired levels.
Keywords: Teaching Thought; Human nutrition; Environmental Education; Primary Teachers.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC