Ágora: una aproximación al nacimiento del saber científico
Info
Abstract
Dentro de este artículo se puede encontrar una propuesta didáctica que tiene por fin intentar mostrar cómo podría concretarse el conocimiento científico y, con ello, las competencias científicas a través de una película de ficción. La actividad que se propone está centrada en la película “Ágora”, en la misma se ilustran diversos aspectos científicos que bien merecen una dedicación y una labor dentro del aula. En estas líneas, se hace referencia a aquellos conceptos que apareciendo en la película se han considerado oportunos para mejorar el aprendizaje y el pensamiento crítico de alumnos de 4º de Educación Secundaria y, además, se expone la metodología realizada y, conjuntamente, otras opciones de realización.
Palabras claves: cine; proceso de enseñanza; evolución de la ciencia; recurso didáctico.
Ágora: an approximation to the birth of scientific knowledge summary
In the following article we can find a didactic approach whose aim is to show how scientific knowledge along with the scientific competence could be implemented through a fictional film. The suggested activity is about the film "Ágora", in which several scientific aspects, which are worthy to be worked inside the classroom, are shown. On these lines, we have considered those concepts from the film which can be good to improve the learning and the critical skill among students from the 4th year in Secondary Education, and we explain the methodology used together with other methodological options.
Keywords: film, teaching process; development of science; teaching resource.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC