Explicaciones y argumentos de profesores de quimica en formación inicial: la construcción de criterios para su evaluación
Info
Abstract
El presente documento se deriva de una investigación didáctica (Martínez y Ospina, 2008) en la que se propuso una estrategia para enseñar termodinámica a profesores de química en formación inicial. Se pretende mostrar la construcción de los criterios de evaluación diseñados con el objetivo de determinar la incidencia de las habilidades cognitivolingüísticas (Jorba, Gómez and Prat, 2000) en el aprendizaje de conceptos asociados a procesos fisicoquímicos.
Palabras clave: Criterios de evaluación; Habilidades cognitivolingüísticas; Termodinámica.
Explanations and arguments of chemistry teachers in initial training: setting-up of criteria to its evaluation
This document is derived from an educational research (Martinez and Ospina, 2008) which proposed a strategy to teach thermodynamics to chemistry teachers on initial training. We intend to show the construction of evaluation criteria designed with the objective of determining the incidence of cognitive-linguistics abilities (Jorba, Gomez and Prat, 2000) in the learning of concepts associated to physicochemical processes.
Keywords: Judgments of evaluation; Cognitive linguistic abilities; Thermodynamic.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC