Física de Película: una herramienta docente para la enseñanza de Física universitaria usando fragmentos de películas
Info
Abstract
Desde su infancia, el alumno se encuentra sometido a todo tipo de estímulos audiovisuales. Por dicho motivo, puede reaccionar favorablemente ante el uso de fragmentos de películas en el aula como recurso docente. Un reciente proyecto universitario de innovación combina ejemplos de cine con explicaciones desarrolladas ad hoc, para mostrar al alumno ejemplos de Física General. Los resultados obtenidos en el último curso muestran una mejora significativa en los resultados académicos de la asignatura Física I (primer curso, Grado en Química, Universidad de Granada), y nos muestran el camino a seguir para futuras mejoras.
Palabras clave: cine como herramienta docente; cine y física; recursos audiovisuales.
Movie Physics: a University Physics teaching tool using movie clips
From early infancy, students are exposed too all kinds of audio-visual stimuli. Therefore, they are likely to welcome the use of movie clips as a teaching aid in the classroom. A recent university innovation project combines movie examples with ad hoc explanations in order to show General Physics examples to students. Results obtained in the last course show a significant improvement in academic results within the Physics I course (first year, Chemistry Degree, University of Granada), thus showing the way to follow for further improvements.
Keywords: cinema as a teaching tool; cinema and physics, audio-visual resources.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC