An experience to use Scientific Literacy in teacher initial education: the project "Darwin's Birthday"

Downloads

Article abstract page views:  394  

Info

Experiences, resources and other work
pp. 424-437
Published: 16-04-2013

Authors

Abstract

Planning and conducting Workshops of scientific literacy for students has been experienced in the context of training of prospective teachers of Primary Education. We present the evaluation of this work from the perspective of in-service teachers, participating student and undergraduate teachers who were trained in advance to be monitors.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sebastián Molina Puche

Profesor Titular de Universidad de Didáctica de las Ciencias Sociales. Universidad de Murcia.

Carmen De Lemus Varela

Profesora Titular de Universidad de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Facultad de Ciencias, Estudios Agroalimentarios e Informática. Universidad de La Rioja.

María Pilar Treviño Fernández

Profesora de Educación Secundaria, investigadora colaboradora del Departamento de Agricultura y Alimentación de la Universidad de La Rioja

María Soraya Tejada Sánchez

Profesora ATC de Dibujo. Facultad de Letras y de la Educación. Universidad de La Rioja

María Luisa Fernández Armesto

Profesora Titular de Escuela Universitaria de Didáctica de la Expresión Plástica. Facultad de Letras y de la Educación. Universidad de La Rioja.