The traditional education system toward competency training: a look at the processes of teaching and learning of science in secondary education of Mendoza Argentina and San Jose, Costa Rica

Downloads

Article abstract page views:  722  

Info

Fundamentals and current research lines
pp. 145-159
Published: 09-12-2013

Authors

Abstract

The study presents a reflection on the formation of scientific competence in the high school students from two countries of Latin America, Argentina and Costa Rica. It also assesses the degree of relevance and rapprochement, which have the curricular designs of Natural Sciences implemented in these countries with the achievement of scientific skills for life. To assess the level of development of scientific competence achieved by the students, was spun off and examined the scientific competence in each of its dimensions: skills, knowledge, attitudes, and contexts.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Adriana Zúñiga Meléndez

Dra. Adriana Zúñiga. Licenciada en Enseñanza de las  Ciencias Naturales por la Universidad Nacional de Costa Rica , Master en Gestión y  Liderazgo académico por  la Universidad Nacional de Costa Rica. Es Doctora en Enseñanza de las Ciencias  y la Tecnología  de la Universidad  de Granada España. Actualmente es la coordinadora  y profesara titular  de la carrera de Enseñanza de  las Ciencias de la Universidad Nacional de Costa Rica .Posee experiencia laboral en educación secundaria y universitaria así como en la gestión de proyectos de investigación en educación  secundaria, universitaria  y de educación  ambiental. Universidad Nacional de Costa Rica , Escuela de Ciencias Biológicas  teléfono : 00 (506) 22773563 -2277332922773343 fax  22773764  correo electrónico ecbiol@una.ac.cr