Propuesta de modelo de evaluación multidimensional de los aprendizajes en ciencias naturales y su relación con la estructura de la didáctica de las ciencias

Downloads

Article abstract page views:  619  

Info

Fundamentals and current research lines
pp. 259-273
Published: 10-10-2017

Authors

Abstract

La propuesta de modelo evaluativo multidimensional en Ciencias Naturales que se presenta, tiene como soporte la consideración de la evaluación como uno de los campos de estudio de las Didáctica de las Ciencias; y comprender que esta última es coherente con las dinámicas de las mismas Ciencias Naturales, significa una especificidad epistemológica, la que a su vez exige especificidad para la Evaluación en el mismo campo de la enseñanza. Desde esta perspectiva se presenta la Evaluación en Ciencias desde varias dimensiones: conceptual, administrativa-metodológica, actitudinal, comunicativa, e histórico-epistemológica; quedando como expectativa un mayor reconocimiento de los contextos de los grupos y naciones.

Palabras clave: didáctica de las ciencias; evaluación en ciencias; ciencias naturales.

Proposal of multidimensional evaluation model of the learning in the natural sciences and their relationship with the structure of the sciences education

The proposal of multidimensional evaluation model in Natural Sciences that is presented, it has support on the consideration of the evaluation like one of the fields of study in the Sciences Education; and to understand that this last one is coherent with the Natural Sciences dynamics, it means a epistemological specificity, and it demands specificity for the Evaluation in the same field of the teaching. From this perspective the Evaluation in Sciences is presented in several dimensions: conceptual, administrative-methodological, of the attitudes, of the communication, and historical-epistemological; remaining as expectation a bigger recognition of the contexts of the groups and nations.

Keywords: sciences education; sciences evaluation; natural sciences.

Downloads

Download data is not yet available.