Las ilustraciones de los ciclos biogeoquímicos del carbono y nitrógeno en los textos de secundaria
Info
Abstract
Las ilustraciones de los textos son un instrumento básico en la enseñanza de los ciclos biogeoquímicos. Presentamos un análisis de las ilustraciones de los ciclos del carbono y del nitrógeno en 16 textos de educación secundaria (6 del sistema BUP y 10 del sistema ESO). Los resultados mostrados y su comparación con las ilustraciones de los manuales superiores de Ecología nos permiten discutir sobre la mejora en las ilustraciones de los textos en la enseñanza de la Biología.
Palabras clave: Ciclos de la materia; Análisis de libros de texto; Análisis de imágenes.
Illustrations of carbon and nitrogen biogeochemical cycles in texts of secondary education
Text Illustrations are a basic tool for the material cycling teaching. We make an analysis of carbon and nitrogen cycle illustrations in 16 textbooks. The results are showed and compared with Ecology textbooks. The comparison facilitates to discuss about the improvement in the use of text illustration for the teaching of Biology.
Key words: Material cycling; Textbooks analysis; Text Illustration analysis.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC