La transformación biológica de la biomasa desde un enfoque CTS. Una propuesta didáctica para ciencias naturales en la ESB (12 a 14 años)
Info
Abstract
La presente propuesta didáctica, aborda temas relacionados con la transformación biológica de la biomasa dentro del encuadre CTS, en el contexto de la ciencia escolar que tiene como meta la interpretación de las situaciones de la vida diaria en el marco de modelos teóricos creíbles y útiles que irán evolucionando; mientras que la metodología empleada se basa en la resolución de problemas abiertos que generan mayor predisposición y diálogo en la clase.
Palabras claves: bacterias metanogenicas; biomasa; ciencia escolar; CTS; problemas abiertos; purificación de aguas.
Biological transformation of biomass from a CTS. A didactic proposal for natural sciences in the ESB (12 to 14 years)
The present didactical propose is referred about biological transformation of biomass that include CTS perspective and the “school science” whose obetives are related to the diary life in the context of usefuls and believed theoretical models that are going to evolute and the methodology used is referred to solving open problems that makes more susceptibility and dialog in the classroom.
Keywords: bacterias methanogenical; biomass; CTS, open problems; school science; waste water depuration.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC