Picasso, el valor del vació en las esculturas ensambladas con cartones, tablas y chapas, en París, en 1912-1915
DOI
https://doi.org/10.25267/%20Trocadero%20.2011.i23.12Info
Miscelánea
213-247
Published:
06-03-2022
Abstract
El artículo plantea el estudio sistemático de la escultura cubista de Picasso, en París, en el período comprendido entre 1912 y 1915. Las innovaciones técnicas y formales elevaron los principios cubistas a una dimensión estética propia e inédita, en la que los materiales más diversos adquirieron un nuevo valor artístico, y las relacionesentre los planos, las equivalencias de vectores y los espacios vacíos, entendidos como tales o como volúmenes virtuales, determinaron los principios rectores de la escultura contemporánea.Keywords
Downloads
Download data is not yet available.
How to Cite
Luque Teruel, A. (2022). Picasso, el valor del vació en las esculturas ensambladas con cartones, tablas y chapas, en París, en 1912-1915. Trocadero. Revista Del Departamento De Historia Moderna, Contemporánea, De América Y Del Arte, (23), 213–247. https://doi.org/10.25267/ Trocadero .2011.i23.12
License
Copyright (c) 2018 Andrés Luque Teruel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following conditions:
- The authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, allowing third parties to use the published work as long as they mention the authorship and first publication in this journal.
- Authors may subscribe to other independent and additional contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., inclusion in an institutional repository or publication in a book) as long as they clearly indicate that the work was first published in this journal.
The terms of the licence can be found at the following link: