La evaluación en el aula de primaria. Factor clave para el aprendizaje de las ciencias y las matemáticas
Info
Abstract
En este artículo se presenta una experiencia desarrollada en un aula de 6º de primaria. Después de una breve justificación de la perspectiva desde la que se fueron tomando las decisiones presentamos la propuesta desarrollada en torno a un proceso de evaluación. Dicho proceso está basado en el seguimiento del reconocimiento y superación del error por parte de los alumnos en relación con el conocimiento de las fracciones y su combinación, como parte fundamental para entender aspectos relacionados con la proporcionalidad.
Palabras claves: Evaluación, tratamiento de errores, fracciones.
The assessment in the Primary Education classroom. Key factor for the learning science and mathematics
This article presents an experience developed in a 6th grade Primary class. After a brief justification of the perspective from which the decisions were made, we present the proposal developed encompassing a process of assessment. This process is based on the monitoring of the recognition and overcoming of errors made by students in relation to knowledge of fractions and their combination, as a fundamental subject to understanding aspects related to proportionality.
Keywords: Assessment, error handling, fractions.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC