Contribution of the visit to an aquarium on the visitors’ perceptions about environmental care and conservation

Downloads

Article abstract page views:  794  

Info

Science education and sustainability
pp. 362-374
Published: 14-11-2014

Authors

Abstract

This research aimed to study the non-formal learning of an aquarium visitors on issues related to environmental care and conservation. Information for this study was collected using the Personal Meaning Mapping tool from 40 participants who first visited an aquarium. The results show that before the aquarium tour, visitors had very general ideas regarding environmental care and conservation. The visit to the aquarium helped participants to elaborate, expand and refine their ideas.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Eliana Marcela Rúa Gallego, Universidad de Antioquia

Estudiante del programa Licienciatura en educación Básica con énfasis en Ciencias Naturales. Universidad de Antioquia.  Miembro del Grupo de Enseñanza de las Ciencias Experimentales y Matemáticas-GECEM

Juan Pablo Buitrago, Universidad de Antioquia

Estudiante del programa Licienciatura en educación Básica con énfasis en Ciencias Naturales. Universidad de Antioquia.  Miembro del Grupo de Enseñanza de las Ciencias Experimentales y Matemáticas-GECEM

Lucía Zapata-Cardona, Universidad de Antioquia

Doctora en Educación Matemática por la Universidad de Georgia. Profesora Asociada, Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes, Facultad de Educación Universidad de Antioquia.  Miembro del Grupo de Enseñanza de las Ciencias Experimentales y Matemáticas-GECEM