Concepciones del alumnado de secundaria sobre las finalidades de la física y su papel en la tecnología
Info
Abstract
En este artículo se presentan los resultados de una investigación exploratoria, orientada a conocer cuáles son las ideas del alumnado de 2º ciclo de Secundaria (14-16 años) sobre las finalidades de la Física, y de su influencia en la Tecnología. La investigación ha sido realizada con motivo del año mundial de la Física 2005. Los resultados obtenidos sugieren la necesidad de dar mayor importancia a la enseñanza de la Física, y de las Ciencias en general, con la finalidad de mejorar la formación básica de la ciudadanía.
Palabras clave: Alfabetización científica, Educación Secundaria, Física, Tecnología.
Secondary school pupils conceptions about the purposes of Physics and its influence in the Technology
In this paper, we present the results of an exploratory research oriented to know the pupils’ ideas of Secondary School (14-16 years-old) about the aims of Physics and its influence in the Technology. The investigation has been made in the occasion of the world year of Physics 2005. The obtained results suggest the necessity to give a greater importance to Physics teaching, with the intention of improve the basic formation of citizens.
Key words: Physics; Scientific literacy; Secondary Education; Technology.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC