[8] La comprensión de conceptos de ecología y sus implicaciones para la educación ambiental
Info
Abstract
En este trabajo se analizan las ideas previas de un grupo de estudiantes universitarios, acerca de una serie de conceptos relacionados con la ecología, observando aspectos del tema en los que el alumnado posee conocimientos útiles que coexisten junto a concepciones alternativas, confusas y poco elaboradas. También se formulan ideas para seguir profundizando en la investigación didáctica sobre este tema y para mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje en educación ambiental.
Palabras clave: Ecología; educación ambiental; ideas previas; procesos de aprendizaje.
The comprehension of concepts of ecology: implications for the environmental education
In this work we have analyzed the previous ideas of a group of university students, over several concepts related to ecology. We have observed aspects of the topic where the pupils present useful knowledge that coexists close to alternative, confused and slightly elaborated knowledge. We also formulate some ideas to continue advancing on didactic researching about this subject and to improve teaching and learning processes in environmental education.
Key words: Ecology; environmental education; misconceptions ideas; learning process.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC