[14] Una aportación para las “escuelas sostenibles” en la década de la educación para el desarrollo sostenible
Info
Abstract
En el contexto de la Década de la Educación para el Desarrollo sostenible presentamos nuestra aportación a las “Escuelas Sostenibles”. Ésta surge como fruto de la reflexión después de una investigación realizada en torno a una experiencia concreta: “Ecocentros de Extremadura”, con el fin de contribuir al necesario proceso madurativo de las mismas. Con ello estaremos más cerca de lograr hacer una escuela coherente con los retos de la educación ambiental para el siglo XXI.
Palabras clave: Escuelas sostenibles; ecoauditorías escolares; investigación en educación ambiental; práctica educativa en la escuela.
A contribution to "sustainable schools" in the decade of education for sustainable development
As part of the context of the Decade of Education for Sustainable Development, we present our contribution to "Sustainable Schools". It arose as a result of reflection following as study conducted on a specific experience, "The 'Ecocentros' of Extremadura", with the aim of furthering the necessary maturation process of sustainable schools, and bringing us closer to achieving a school that is coherent with the challenges of environmental education for the XXI century.
Keywords: Sustainable schools; school environmental audits, environmental education research; educational practice in the school.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC