Cuando los mundos chocan
Info
Abstract
Desde una perspectiva netamente didáctica, en este artículo se pretende analizar las posibilidades e incidencias que la ciencia-ficción puede tener en el aula. El período de la adolescencia encuentra en la ciencia-ficción una forma de explicar sus necesidades y sus ideas previas. Por tanto, para facilitar sus procesos de aprendizaje, al mismo tiempo que los profesores pueden ver enriquecida su metodología de enseñanza, se muestran diversas fórmulas de acercamiento al alumno por medio de un motivador entorno de aprendizaje.
Palabras claves: ciencia, ciencia-ficción, cine, literatura, recurso didáctico, webquest.
When worlds collide
From a purely didactic point of view, in this article I intend to analyse the possibilities and repercussions that science-fiction may have in the class. Teenage period finds in science-fiction a way to explain their necessities and their preview views. Therefore, in order to make the process of learning easier different ways of approaching pupils are shown through a motivating atmosphere to learn, in this way teachers can also improve their methodology of teaching.
Key words: science, science-fiction, film, literature, didactic resource, webquest.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC