Aplicaciones de las tecnologías de la información y de la comunicación en la educación científica. Segunda parte: aspectos metodológicos
Info
Abstract
En un trabajo anterior sobre las aplicaciones didácticas de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación se analizaron los diferentes tipos de recursos informáticos que pueden utilizarse en la educación, destacando su influencia en el aprendizaje de las ciencias experimentales y en la formación inicial del profesorado. Este artículo, que es la continuación del trabajo anterior, se va centrar en analizar las formas posibles de utilizar estas nuevas herramientas en la educación científica y en formular una propuesta metodológica orientada a favorecer el aprendizaje reflexivo y significativo.
Palabras clave: Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), recursos informáticos en la educación científica, formación del profesorado, cambio metodológico, aprendizaje reflexivo.
Applications of information and communication technologies in science education. Second part: methodological aspects
In a previous work on the didactic applications of new information and communication technologies analyzed the different types of computer resources that can be used in education, highlighting their influence in the learning of experimental sciences and in initial teacher training. This article, which is the continuation of the previous work, will focus on analyzing the possible ways of using these new tools in scientific education and formulating a methodological proposal aimed at promoting reflective and meaningful learning.
Keywords: Information and Communication Technologies (ICT), computer resources in scientific education, teacher training, methodological change, reflective learning.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC