The effectiveness of a mixed methodology implemented in a Beginner’s Spanish Course to develop the four language skills: a quasi-experimental study

Número

Téléchargements

Vues de la page résumé de l'article:  315  

DOI

https://doi.org/10.25267/Pragmalinguistica.2017.i25

Info

Articles
56-78
Publiée: 18-11-2011
PlumX

Auteurs

  • Kerwin Anthony Livingstone (TT) Angels Academy of English, St. Ann's, Port of Spain, Trinidad and Tobago, West Indies.

Résumé

This present article seeks to provide a mixed methodological model for the development and implementation of a Teaching Module for Spanish as a Foreign Language in the face-to-face environment. The primary objective is to portray how methodological principles from different language teaching approaches (such as task based language teaching and cooperative learning) can be combined effectively in designing activities for face-to-face contexts. In this regard, empirical evidence is analysed in order to determine the effectiveness of the mixed methodology in the teaching-learning of Spanish as a Foreign Language in the said settings, in a study based on a longitudinal experimental design with pre-test and post-test, but without control group. The results show an increase in the acquisition of specific knowledge in Spanish as a Foreign Language. It is therefore proposed that mixed methodological models be integrated and implemented when designing Teaching Modules for Language Learning, since they are the most suited for Second and Foreign Language Acquisition.

Mots-clés


Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Comment citer

Livingstone, K. A. (2011). The effectiveness of a mixed methodology implemented in a Beginner’s Spanish Course to develop the four language skills: a quasi-experimental study. Pragmalingüística, (19), 56–78. https://doi.org/10.25267/Pragmalinguistica.2017.i25

Biographie de l'auteur

Kerwin Anthony Livingstone, Angels Academy of English, St. Ann's, Port of Spain, Trinidad and Tobago, West Indies.

Kerwin A. Livingstone, natural de Guyana - el único país sudamericano cuya lengua oficial es inglés - ha sido profesor de lenguas desde el año 2004. Se especializa en español y francés. Ha impartido sus conocimientos a muchos estudiantes, habiendo tenido el privilegio de enseñar estas dos lenguas modernas en todos los niveles de escuelas secundarias de alto prestigio en Guyana.
El es Licenciado en Lenguas Modernas mención Español y Francés de la Universidad de Guyana (2003) y Máster en Lingüística Aplicada mención Enseñanza-Aprendizaje de LE/L2 de la Universidad de Concepción, Chile (2008). Desde el término de sus estudios de postgrado en América Latina, el Sr. Livingstone ha estado dictando español en instituciones guyanesas de alto aprendizaje.

El Sr. Livingstone era docente académico en el Depto. de Lenguas & Estudios Culturales de la Universidad de Guyana donde impartia clases de historia, de lectura, traducción, lenguaje y comunicación, traducción, dialectología y lingüística, todo en lengua española.
El Sr. Livingstone ya tiene un numero de publicaciones en torno a la Enseñanza-Aprendizaje de Lenguas, entre ellas , Implementación de un Modelo Metodológico Mixto para la Enseñanza-Aprendizaje de Español como Lengua Extranjera (2009) & La Efectividad de un Modelo Metodológico Mixto para la Enseñanza-Aprendizaje de Español como Lengua Extranjera (2009) con la coautoría de la Prof. Dra. Anita Ferreira Cabrera de la Universidad de Concepción, Chile.

Actualmente, el es profesor de Ingles & Espanol como LE/L2 a ANGELS Academy of English en Puerto España, Trinidad & Tobago.