In search of teaching methods in Physical Education
Info
Abstract
This work partially presents the Research Plan of the doctoral thesis on teaching methods in Physical Education whose object of study is to know the teaching methods used by teachers in Physical Education classes. The central purpose of the thesis is to understand the teaching method used by teachers, to assess if there is any similarity and, on the other hand, offer other alternatives to the method or methods used. This article presents advances in teaching methods that can consolidate and achieve greater adherence to sports practice.
Keywords
Downloads
How to Cite
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Blázquez, D. (2017). Métodos de enseñanza en educación física. Enfoques innovadores para la enseñanza de competencias. Barcelona: INDE.
Basoredo Ledo, C. (2018). Aprendizaje de competencias: una síntesis de principios y métodos. Quaderns digitals.net, 86, 28-66.
Cañabate, D., Tesouro, M., Puigggali, J. & Zagalaz, M. L. (2019). Estado actual de la Educación Física desde el punto de vista del profesorado. Propuesta de mejora. Retos, 35, 47-53. https://doi.org/10.47197/retos.v0i35.63038
Delgado, M. A. (1991). Los estilos de enseñanza en la Educación Física: propuesta para una reforma de la enseñanza. Granada: Universidad de Granada.
Espada, M. & Cañadas, L. (2022). Relación entre los estilos de aprendizaje de los estudiantes universitarios de Educación Física y sus recuerdos sobre los estilos de enseñanza utilizados por sus docentes. Revista de estilos de aprendizaje, 15(1), 47-56.
Leo-Marcos, F., López-Gajardo, M., Gómez-Holgado, J., Ponce-Bordón, J. C. & Pulido, J. J. (2020). Metodologías de enseñanza-aprendizaje y su relación con la motivación e implicación del alumnado en las clases de Educación Física. Cultura, ciencia y deporte, 15(46), 495-506. https://doi.org/10.12800/ccd.v15i46.1600
Medina, S. & Ródenas, L. (2018). Estilos de enseñanza de profesores de educación física del nivel medio superior en nuevo león. Revista Internacional de Deportes Colectivos, 36, 9-15.
Moreno-Murcia, J. A., Llorca-Cano, M. & Huéscar, E. (2020). Estilo de enseñanza, apoyo a la autonomía y competencias en adolescentes. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 20(80), 563-576.
Muska, M. (1988). La enseñanza de la Educación Física (Traducido por José Penhos). Barcelona: Paidós Ibérica.
Navarro, R., Rodríguez, J. E. & Rico, J. (2019). Formación de futuros maestros de Educación Física a partir del aprendizaje experiencial. Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, 5(3), 423-443. https://doi.org/10.17979/sportis.2019.5.3.5466
Pérez-Pueyo, A, Hortigüela-Alcalá, D. & Fernández-Río, J. (2021) (Coords.). Modelos pedagógicos en Educación Física: qué, cómo, por qué y para qué. León: Universidad de León.
Sicilia, A. & Delgado, M. A. (2002). Educación Física y Estilos de Enseñanza. Barcelona: INDE.