The role of bookseller, or how Caperucita escapes from the wolf
Info
Abstract
This paper overviews some elements that take influence into the reading in the society from the bookseller’s point of view. It aims to reinforce the figure of the bookseller, different from the dispenser of books, and to enhance its work. Nowadays, taking into account the excess of information and stimuli to which are subject to daily, the mediator role of the bookseller is necessary, in order to advise, promote and propose the type of reading that best accommodates to the interests and evolutionary process of the reader. The libraries, as cultural space, meet a critical function in a society that chokes to the small trade, where the price is above the attention, the environment and the cultural experience.
Keywords
Downloads
How to Cite
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bettelheim, B. y Zelan, K. (1982). Aprender a leer. Barcelona: Crítica.
Bettelheim, B. (2006). Psicoanálisis de los cuentos de hadas. Barcelona: Crítica.
Celaya, J. y Yuste, E. (2014). La LIJ ante la red. Nuevos soportes, formatos y formas literarias para niños y jóvenes. Revista CLIJ, 260, Julio-Agosto.
Dumazedier, J. (1968). Hacia una civilización del ocio. Barcelona: Estela.
Gómez, M. (1985). Cómo hacer a un niño lector. Madrid: Narcea.
Moure, G. (2010). Cama y cuento. Madrid: Anaya.
Muñoz Puelles, V. (2009). Óscar y el río amazonas. Madrid: Anaya.
Martín Garzo, G. (2013). Una casa de palabras. Barcelona: Océano.
Montroni, Romano (2007). Vender el alma. El oficio de librero. México. Fondo de Cultura Económica.
Observatorio de la Lectura y el Libro - BCF Consultors - CEGAL (2014). Estudio de Hábitos de Lectura y compra de Libros. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
Osoro Iturbe, K. (2000). “Biblioteca escolar y hábito lector”. Educación y futuro. Revista de investigación aplicada y experiencias educativas, nº. 2.
Pennac, D. (1993). Cómo una novela. Barcelona: Anagrama
Rodari, G. (2002). Gramática de la fantasía. Introducción al arte de contar historias. Barcelona: Del bronce.
Valverde, P. et al. (1997). La biblioteca: un centro-clave de documentación escolar. Madrid: Narcea.
Webs: