The role of bookseller, or how Caperucita escapes from the wolf

Número

Downloads

Article abstract page views:  163  

Info

Sección 2: Textos
Published: 31-05-2021

Authors

  • Julia Gómez Sánchez (ES) Librera, propietaria de El Árbol de la Palabras

Abstract

This paper overviews some elements that take influence into the reading in the society from the bookseller’s point of view. It aims to reinforce the figure of the bookseller, different from the dispenser of books, and to enhance its work. Nowadays, taking into account the excess of information and stimuli to which are subject to daily, the mediator role of the bookseller is necessary, in order to advise, promote and propose the type of reading that best accommodates to the interests and evolutionary process of the reader. The libraries, as cultural space, meet a critical function in a society that chokes to the small trade, where the price is above the attention, the environment and the cultural experience.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Gómez Sánchez, J. (2021). The role of bookseller, or how Caperucita escapes from the wolf. Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, 1(4). Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/ReSed/article/view/7945

References

Bettelheim, B. y Zelan, K. (1982). Aprender a leer. Barcelona: Crítica.

Bettelheim, B. (2006). Psicoanálisis de los cuentos de hadas. Barcelona: Crítica.

Celaya, J. y Yuste, E. (2014). La LIJ ante la red. Nuevos soportes, formatos y formas literarias para niños y jóvenes. Revista CLIJ, 260, Julio-Agosto.

Dumazedier, J. (1968). Hacia una civilización del ocio. Barcelona: Estela.

Gómez, M. (1985). Cómo hacer a un niño lector. Madrid: Narcea.

Moure, G. (2010). Cama y cuento. Madrid: Anaya.

Muñoz Puelles, V. (2009). Óscar y el río amazonas. Madrid: Anaya.

Martín Garzo, G. (2013). Una casa de palabras. Barcelona: Océano.

Montroni, Romano (2007). Vender el alma. El oficio de librero. México. Fondo de Cultura Económica.

Observatorio de la Lectura y el Libro - BCF Consultors - CEGAL (2014). Estudio de Hábitos de Lectura y compra de Libros. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Osoro Iturbe, K. (2000). “Biblioteca escolar y hábito lector”. Educación y futuro. Revista de investigación aplicada y experiencias educativas, nº. 2.

Pennac, D. (1993). Cómo una novela. Barcelona: Anagrama

Rodari, G. (2002). Gramática de la fantasía. Introducción al arte de contar historias. Barcelona: Del bronce.

Valverde, P. et al. (1997). La biblioteca: un centro-clave de documentación escolar. Madrid: Narcea.

Webs:

http://www.clubkirico.com/

http://www.cegal.es/

http://www.canallector.com/