Case study about three types of learning couples for the construction into inclusive classrooms
Info
Abstract
A doctoral thesis research plan is presented below that focuses the gaze on the inclusion processes in Early Childhood Education classrooms based on a deep understanding of collaborative support. It focuses on the contribution made to the advancement of this realization by classroom teachers using the device of pedagogical pairs. In it, the social contexts of the different models that can be adopted in this teaching methodology and the impact and influence that it can have on the personal and academic development of the children of these educational stages will be analyzed.
Keywords
Downloads
How to Cite
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bekerman, D. G., & Dankner, L. A. (2010). La Pareja Pedagógica en el Ámbito Universitario, un Aporte a la Didáctica Colaborativa. 3(6), 3-8. Recuperado de https://cutt.ly/xldtNDi
Cotrina, M., García, M., & Caparrós, E. (2017). Ser dos en el aula: las parejas pedagógicas como estrategia de co-enseñanza inclusiva en una experiencia de formación inicial del profesorado de secundaria. Aula Abierta, (46), 57–64. Recuperado de https://cutt.ly/JldtW63
Echeita, G., & Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho. Marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo, (12), 26–46. Recuperado de https://cutt.ly/IldtnE8
Hoyuelos, A. (2009). Ir y descender a y desde Reggio Emilia. CEE Participación Educativa, 12, 171–181.Recuperado de https://cutt.ly/bldtkAE
Osses, S., Sánchez, I., & Mansilla, F. (2006). Investigación cualitativa en educación. Hacia la generación de la teoría a través del proceso analítico. Estudios Pedagógicos XXXII, (1), 119–133. https://doi.org/10.4067/S0718-07052006000100007

