Case study about three types of learning couples for the construction into inclusive classrooms

“Miradas” María Jesús Bernal (Ati Bernal)

Downloads

Article abstract page views:  728  

Info

Sección 3: Experiencias, reseñas, debates, informes
Published: 20-05-2021

Authors

Abstract

A doctoral thesis research plan is presented below that focuses the gaze on the inclusion processes in Early Childhood Education classrooms based on a deep understanding of collaborative support. It focuses on the contribution made to the advancement of this realization by classroom teachers using the device of pedagogical pairs. In it, the social contexts of the different models that can be adopted in this teaching methodology and the impact and influence that it can have on the personal and academic development of the children of these educational stages will be analyzed.

Keywords

, Pedagogical pairs

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Carrasquilla Hernández, E. (2021). Case study about three types of learning couples for the construction into inclusive classrooms . Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, (9). Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/ReSed/article/view/5524

References

Bekerman, D. G., & Dankner, L. A. (2010). La Pareja Pedagógica en el Ámbito Universitario, un Aporte a la Didáctica Colaborativa. 3(6), 3-8. Recuperado de https://cutt.ly/xldtNDi

Cotrina, M., García, M., & Caparrós, E. (2017). Ser dos en el aula: las parejas pedagógicas como estrategia de co-enseñanza inclusiva en una experiencia de formación inicial del profesorado de secundaria. Aula Abierta, (46), 57–64. Recuperado de https://cutt.ly/JldtW63

Echeita, G., & Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho. Marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo, (12), 26–46. Recuperado de https://cutt.ly/IldtnE8

Hoyuelos, A. (2009). Ir y descender a y desde Reggio Emilia. CEE Participación Educativa, 12, 171–181.Recuperado de https://cutt.ly/bldtkAE

Osses, S., Sánchez, I., & Mansilla, F. (2006). Investigación cualitativa en educación. Hacia la generación de la teoría a través del proceso analítico. Estudios Pedagógicos XXXII, (1), 119–133. https://doi.org/10.4067/S0718-07052006000100007