Ecourban: nuevos caminos para nuevas ideas en educación ambiental
Info
Abstract
Las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) pueden constituir una herramienta de primer orden para la Educación Ambiental para la Sostenibilidad (EApS), pero todavía existe cierta reticencia por parte de educadores ambientales a hacer un uso de ellas de forma habitual. El objetivo fundamental de este trabajo es ofrecer una revisión del estado de la cuestión tanto a nivel nacional como internacional e intentar hacer una propuesta didáctica de trabajo colaborativo a través de Internet para estudiantes de secundaria.
Palabras clave: Tecnología de la Información y Comunicación (TICs); Internet; Educación Ambiental; Sostenibilidad; Aprendizaje Colaborativo Mediado por Ordenador.
Ecourban: new ways for new ideas in environmental education
Information and Communication Technologies (ICTs) could constitute an interesting tool for Environmental Education for Sustainability (EEfS), but still exists certain reluctance on a part of environmental educators to make a use of them of habitual form. The main target of this work is to offer a review of the state of the question and to make a work proposal for students of secondary schools.
Keyword: Information and Communication Technologies (ICT); Internet; Environmental Education; Computer Supported Collaborative Learning; CSCL; Sustainability.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC