Las actitudes relacionadas con la ciencia y la tecnología en el estudio PISA 2006
Info
Abstract
Este artículo describe las principales novedades incorporadas en la evaluación comparativa internacional PISA 2006. Después de analizar el significado de alfabetización científica adoptado, se presta especial atención a la evaluación de actitudes relacionadas con la ciencia y la tecnología, a señalar los aspectos que evalúa esta nueva dimensión y a cómo lo hace el proyecto PISA 2006.
Palabras clave: Evaluación externa; proyecto PISA 2006; alfabetización científica; actitudes relacionadas con la ciencia y la tecnología.
The attitudes about science and technology in PISA 2006 estudy
This paper describes the main changes incorporated in the international comparative evaluation PISA 2006. After analyze the adopted meaning of scientific literacy, we paid a special attention to the evaluation of the science and technology attitudes related, in order of point out the aspects that it evaluates this new dimension, and to how the PISA 2006 Project makes it.
Key words: External evaluation, PISA 2006 project, scientific literacy, science & technology related attitudes.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC