The personal literary corpus of the students of the last course of Pre-school education. Results of a study

Número

Downloads

Article abstract page views:  115  

Info

Sección 1: Ensayos
Published: 31-05-2021

Authors

Abstract

This paper analyzes the main results of a study performed during the academic year 2014/2015 to the students who were registered and studying the subject 'Children’s literature and promotion of the reading of the degree in Pre-school education. They were requested to select five books that, from their point of view, needed to be in their classrooms libraries, always arguing the election. Thanks to this data we discovered the titles, genres and authors with an eventual greater presence in the classroom, as well as the reasons why the future teachers prefer certain works. We also offer as annexes a sampling of the set of publishers and authors that were present in the full selection of students.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Sánchez Hita, B., & Sánchez Vera, L. (2021). The personal literary corpus of the students of the last course of Pre-school education. Results of a study. Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, 1(4). Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/ReSed/article/view/7937

References

Cervera, J. (1991). Teoría de la Literatura Infantil. Bilbao: Ed. Mensajero Universidad de Deusto.

Colomer, T. y Durán, T., (2001). La literatura en la etapa de educación infantil. En Montserrat Correig y Montserrat Bigas (Coords.). Didáctica de la lengua en educación infantil (pp. 213-250). Madrid: Síntesis.

Durán, T. (2007). El álbum: un modelo de narratología postmoderna, Primeras Noticias. Literatura Infantil y Juvenil, 230, 31-38.

N º4. 2016, pág. 100

Hoster, B. y Lobato Mª J. (2007):.Iniciación a la competencia literaria y artística a través del álbum ilustrado. Lenguajes y textos, 26, 119-134.

LEY ORGÁNICA 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Boletín Oficial del Estado, nº 106 de 4 de mayo de 2006.

LEY ORGÁNICA 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa. BOE, núm. 295 de 10 de diciembre de 2013.

Mata, J. (2014). El aprendizaje de la lectura literaria. Encuesta a especialistas en educación literaria, Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 66, 42-49.

Mendoza Fillola, A. (2008). Función de la literatura infantil y juvenil en la formación de la competencia literaria ([1999], pp.11-53). En P. Cerrilo y J. García Padino (Coords.). Literatura infantil y su didáctica. Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha, [Alicante: Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes]. Recuperado el 13 de Junio de 2016, de http://cort.as/qRIY

ORDEN de 5 de agosto de 2008, por la que se desarrolla el Currículo correspondiente a la Educación Infantil en Andalucía. Boletín Oficial de la Junta de Andalucía, nº 169 de 26 de agosto de 2008.

REAL DECRETO 1630/2006, de 29 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas del segundo ciclo de Educación Infantil. Boletín Oficial del Estado, nº 4, de 4 de enero de 2007.