A tool for analyzing the practical activities in initial training of secondary teachers of science and mathematics from the perspective of sustainability

Downloads

Article abstract page views:  815  

Info

Science education and sustainability
pp. 109-129
Published: 16-09-2014

Authors

  • José Mª Cardeñoso Domingo (ES) Dpto. de Didáctica. Universidad de Cádiz. España
  • Josefa Cuesta Fernández (ES) Dpto. de Didáctica. Universidad de Cádiz. España
  • Pilar Azcárate Goded (ES) Dpto. de Didáctica. Universidad de Cádiz. España

Abstract

This article shows the results of students’ reflections in the “Máster Universitario en Profesorado de Secundaria Obligatoria, Bachiller, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas” (Secondary Teacher Training) promoted through an analytical tool for their own productions. The analysis indicators affect the presence of skills and values related to Education for Sustainability. The theoretical framework were already presented in the previous article, since they have developed this instrument, which try to reflect the categories and indicators that can give us clues to recognize the presence of the implicit values in Education for Sustainability in these future professionals.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

José Mª Cardeñoso Domingo, Dpto. de Didáctica. Universidad de Cádiz. España

Faculta de CC de la Educación. Departamento de Didáctica. T.U. del Área de Didáctica de la Matemática

Josefa Cuesta Fernández, Dpto. de Didáctica. Universidad de Cádiz. España

Faculta de CC de la Educación. Departamento de Didáctica. T.U. del Área de Didáctica y Organización Escolar

Pilar Azcárate Goded, Dpto. de Didáctica. Universidad de Cádiz. España

Faculta de CC de la Educación. Departamento de Didáctica. C.E.U. del Área de Didáctica de la Matemática