La serie C.S.I. como metáfora de algunas facetas del trabajo científico
Info
Abstract
El rechazo por parte del alumnado hacia las asignaturas científico-técnicas es evidente, cada vez son menos los alumnos matriculados. En este artículo se propone cómo aprovechar la relación que los adolescentes tienen con la televisión. Los contenidos televisivos son un valioso material para que nuestros jóvenes alumnos adquieran unos conocimientos y reelaboren los previos. El recurso empleado es una serie de televisión de moda en la actualidad y de gran audiencia. En ella sus protagonistas realizan una serie de labores de indagación que, de modo metafórico, pueden utilizarse en el aula para ilustrar algunas facetas básicas del trabajo científico.
Palabras claves: series de televisión, trabajo científico, ciencia, recurso didáctico.
The TV serie C.S.I. as a metaphor for some facets of scientific work
The rejection by the students towards the scientific-technical subjects is evident, fewer students are enrolled. This article proposes how to take advantage of the relationship adolescents have with television. Television content is a valuable material for our young students to acquire some knowledge and rework the previous ones. The resource used is a television serie in fashion today and large audience. In it, its protagonists carry out a series of tasks of inquiry that, metaphorically, can be used in the classroom to illustrate some basic facets of scientific work.
Keywords: TV series, scientific work, science, didactic resource.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC