##plugins.themes.default.accessible_menu.label##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_navigation##
##plugins.themes.default.accessible_menu.main_content##
##plugins.themes.default.accessible_menu.sidebar##
Home
Register
Login
Toggle navigation
Search Query
Editorial UCA
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
Home
Current
Archives
Preprint
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Abstracting & Indexing
Digital preservation policy
Submissions
Contact
Home
Register
Login
Search Query
Editorial UCA
>
Home
/
Archives
/
Vol. 17 No. 2 (2020): 17(2). April de 2020
Vol. 17 No. 2 (2020): 17(2). April de 2020
17(2). Abril de 2020
Published:
2020-04-01
Fundamentals and current research lines
The learning activities included in the textbooks of Nature Sciences and the development of scientific competences
Silvana Perez
(BR)
ORCID
, Jesús Ángel Meneses Villagrá
(ES)
ORCID
2101
PDF (Español (España))
2509
EPUB (Español (España))
54
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
An analysis of the role of students’ use of non textual modes of scientific knowledge representation in terms of its relation with scientific literacy
Carlos Emilio Reigosa Castro
(ES)
ORCID
, Paloma Blanco Anaya
(ES)
ORCID
2102
PDF (Español (España))
588
EPUB (Español (España))
37
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Experiences, resources and other work
Analysis of Computer Simulations for the Teaching of the Model of Evolution by Natural Selection
Gisella Mabel Della costa
(AR)
ORCID
, Maricel Ester Occelli
(AR)
ORCID
2201
PDF (Español (España))
2005
EPUB (Español (España))
42
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
A sequence to promote geoscientific literacy and heritage education
Adriana Paz Otero
(ES)
ORCID
, Blanca Puig
(ES)
ORCID
2202
PDF (Español (España))
968
EPUB (Español (España))
37
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
What can we learn «Playing with electricity» in Early Childhood Education?
Javier Rodríguez Moreno
(ES)
ORCID
, Carlos de Pro Chereguini
(ES)
ORCID
, Antonio de Pro Bueno
(ES)
ORCID
2203
PDF (Español (España))
1666
EPUB (Español (España))
56
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Recreational Science
The amazing chemistry of controlled deflagrations
Fernando Ignacio de Prada Pérez de Azpeitia
(ES)
ORCID
2401
PDF (Español (España))
4449
EPUB (Español (España))
32
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Science education today
Inquiry in the development of students' cognitive structures
Monica Baptista
(PT)
ORCID
, Iva Martins
(PT)
ORCID
, Teresa Conceição
(PT)
ORCID
, Carolina Pipitone
(ES)
ORCID
2301
PDF (Español (España))
662
EPUB (Español (España))
38
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Knowledge, Cognitive demand and contexts in the assessment of scientific literacy in PISA
Eva María Rosales Sánchez
(ES)
ORCID
, Pilar Gema Rodríguez Ortega
(ES)
ORCID
, Marta Romero Ariza
(ES)
ORCID
2302
PDF (Español (España))
1918
EPUB (Español (España))
51
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
Understanding of epistemic aspects of nature of science and appreciation of its social dimension
Radu Bogdan Toma
(ES)
ORCID
2303
PDF (Español (España))
662
EPUB (Español (España))
44
VISOR (Español (España))
MÓVIL (Español (España))
9