Revista de Estudios Socioeducativos. ReSed

About the Journal

ReSed is an academic journal published by the University of Cádiz Publications Service and is linked to INDESS (Institute for Sustainable Social Development). The publication focusses mainly on: studies covering social issues, debates with an impact on education today, and the social role played by education and teachers in today's society. In addition to bringing together teaching, research and innovation in educational issues, the journal aims to create a space where teachers and students who are engaged in, and learning about, the profession may come together and promote the construction of academic and practical arguments on the aforementioned issues from a mainly sociological perspective. ReSed is open to any member of the scientific and educational community who wishes to publish. The journal is committed to the use of non-sexist language. Plagiarism detection analyses are carried out. To this end, and in order to detect plagiarism, evaluators, editors and coordinators of monographs (in the event a monograph is published) will check the concordance and correspondence of the authors' contributions as well as the bibliographical references used.

The names and e-mail addresses entered in the journal will be used exclusively for the purposes stated within and will not be made available for any other purpose or to a third party.

This is a yearly journal, published for the first time in 2013. Proof of yearly regularity can be seen by the number of issues published. 

 

Licence

ReSed is licensed under a Creative Commons Attribution-Non-commercial 4.0 International licence https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es It is an open access publication allowing for dissemination and use of the work as long as the authorship of the article or contribution is specified, and it is not used for commercial purposes.

ISSN: 2341-3255

DOI: http://dx.doi.org/10.25267/Rev_estud_socioeducativos

News:

Complete profile registration

2021-05-03

To complete your registration as an author or reader, we encourage you to review your profile, enter the institution where you work, and authenticate your ORCiD. These steps will help us to compile better statistics on the use of the platform and participation levels. Once you have entered your profile, you should authenticate your ORCiD.

Current Issue

Index

Editorial

Introduction

Section 1: Essays

Section 2: Texts

Section 3: Experiences, reviews, debates

Reports

Most read articles

 


 

Announcements

Próximo monográfico: “Pasado, presente y futuro de la discapacidad en un contexto de sociedad cambiante”

2025-06-20

Tenemos el gusto de comunicarles, que se abre el call para la recepción de artículos bajo el título: “Pasado, presente y futuro de la discapacidad en un contexto de sociedad cambiante”

Coordina este monográfico: Natalia Simón Medina (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Filosofía, Antropología, Sociología y Estética)

 

Read more about Próximo monográfico: “Pasado, presente y futuro de la discapacidad en un contexto de sociedad cambiante”

Current Issue

Vol. 1 No. 13 (2025): Hacia un desarrollo equitativo y sostenible. Perspectivas entre Europa y América Latina
					View Vol. 1 No. 13 (2025): Hacia un desarrollo equitativo y sostenible. Perspectivas entre Europa y América Latina

Coordinación: Juan Carlos Solano Lucas 

Este monográfico constituye una oportunidad para fomentar el intercambio académico y la investigación interdisciplinaria en el ámbito de la sociología y las ciencias sociales en su conjunto. El tema es de vital importancia en un contexto mundial cada vez más globalizado y diverso, donde las políticas de integración territorial juegan un papel central en la promoción de la cohesión social, el desarrollo sostenible y la equidad.

En el caso específico de Latinoamérica y Europa, ambos territorios comparten desafíos significativos. Estas regiones se enfrentan a problemas como la disparidad económica y social entre áreas urbanas y rurales, la gestión sostenible de recursos naturales, las políticas públicas, la planificación urbana y el desarrollo regional, entre otros. Comprender cómo se abordan estos desafíos en cada contexto y qué lecciones pueden aprenderse mutuamente es crucial para avanzar hacia soluciones más efectivas y justas.

Nº 13/ 2025 (MONOGRÁFICO)

MONOGRÁFICO Nº 13: Hacia un desarrollo equitativo y sostenible. Perspectivas entre Europa y América Latina

Doi del número:

http://dx.doi.org/10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2025.i13

DIRECCIÓN: A-Beatriz Pérez-González

COORDINACIÓN DEL MONOGRÁFICO: Juan Carlos Solano Lucas

PORTADA: (Arreglos de portada) Javier Montero Pérez 

realizada con la imagen "360º Cádiz" de Cecilio Chaves 

SOPORTE TÉCNICO: César Tolgyesi Fernández 

© RESED ISSN:2341-32

Published: 2025-05-23
View All Issues