Students’ inquiry works: assessment tools and identification of difficulties

Downloads

Article abstract page views:  6210  

Info

Fundamentals and current research lines
pp. 22-37
Published: 02-11-2014

Authors

Abstract

The aim of this research is to identify the capacities and difficulties shown by bachelors (aged 18) in the inquiry competence. In order to analyse the characteristics of inquiry competence, an assessment tool, NPTAI, has been designed on the basis of the Practical Test Assessment Inventory proposed by Tamir, Nussinovitz y Fridler. This tool has been used to analyse research works made by a group of high school science students and has enabled us to detect the aspects of scientific inquiry where students have the most difficulties. The recodification of results obtained with NPTAI has made it possible to establish an ordinal scale of bachelors’ inquiry levels or NCI.

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Concepció Ferrés Gurt

Profesora de biologia de enseñanza secundaria desde 1975.Catedrática de Enseñanza Secundaria desde 1992Máster en Investigación en Didáctica de la Matemática y las Ciencias Experimentales por la UABEstudiante de Doctorado en el Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UABMiembro del grupo LIEC del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UAB

Anna Marbà Tallada

Doctora en Didáctica de las Ciencias Experimentales por la UABProfesora de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la Facultat de Ciencias de la Educación de la UAB

Neus Sanmartí Puig

Doctora en Didáctica de las Ciencias ExperimentalesCatedrática Emérita de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UABDirectora de la revista Enseñanza de las Ciencias