Recursos didácticos para comunicar aspectos metodológicos y conceptuales tanto de la exploración planetaria como de la astrobiología
Info
Abstract
En este artículo se exponen algunos de los recursos didácticos que han sido concebidos para facilitar el aprendizaje de distintos aspectos de la Exploración Planetaria y, en concreto, de la Astrobiología como área transdisciplinar de conocimientos. El interés más evidente que presentan estos materiales didácticos, además de tener una vocación interactiva, es que combinan contenidos científico-tecnológicos con cuestiones de índole metodológica, lo que proporciona al estudiante una visión más reflexiva del modus operandi de la investigación científica.
Palabras clave: Recursos Didácticos; Exploración Planetaria; Astrobiología; Metodología Científica; Transdisciplinariedad.
Didactic resources for communicating aspects of methodological and conceptual of both planetary exploration and astrobiology
In this paper we present some of the didactic resources which have been conceived for making easy the apprenticeship of different aspects of Planetary Exploration and, in a specific way, of Astrobiology as a transdisciplinar area of knowledge. The most evident interest that those didactic materials have, in addition to their interactive vocation, is that they combine scientific-technological contents with methodological issues. To the student this provides a more contemplative view of the modus operandi of scientific research.
Keywords: Didactic Resources; Planetary Exploration; Astrobiology; Scientific Methodology; Transdisciplinarity.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC