Project of ecoeducation in the San Isidro children's school

Número

Downloads

Article abstract page views:  276  

Info

Monographic
39-49
Published: 01-05-2018

Authors

Abstract

At the "San Isidro" School has become aware of the importance of Eco-education for the conservation and ecological reconstruction of our world and, with it, our living conditions. The concern and awareness of the subject is greater as it delves deeper and works on it. For the social awareness of this problem it is not enough to work on it from childhood, with specific activities and objectives, but it is necessary to start from a holistic project that includes that children capture the nature of the situation and develop an active and critical awareness of intervention.

Keywords

Infant education, recycling, environment, ecoeducation

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Granado Palma, P. (2018). Project of ecoeducation in the San Isidro children’s school. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (16), 39–49. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/hachetetepe/article/view/6060

References

AEMA, Agencia Europea de Medio Ambiente (2017). Eficiencia en el uso de recursos y residuos. Recuperado de: https://www.eea.europa.eu/es/themes/waste/intro.

Bajo, M. J. (2001). El paisaje en el currículum de Educación Primaria. Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, 13; 51-61.

Carretero, Mario. (2009). Constructivismo y Educación. Buenos Aires: Editorial Paidós.

Consejería de Educación, Junta de Andalucía. Programa ALDEA, Programa de Educación Ambiental para la Comunidad Educativa. Recuperado de http://www.juntadeandalucia.es/educacion/portals/web/aldea/programa-aldea.

Consejería de Turismo, Comercio y Deporte, Junta de Andalucía (2008). Guía del Parque natural Cabo de Gata – Níjar y su entorno.

Elías Castell, X. (2012). Reciclaje de residuos industriales. Madrid: Ediciones Díaz de Santos.

Fernández, A. y López, M. C. (2010). La educación en valores desde la Carta de la Tierra. Por una pedagogía del cuidado. Revista Iberoamericana de Educación, 53/4; 1-19.

Fernández, A. y Conde, J. (2010). La Ecopedagogía en la formación inicial de maestros. Revista Investigación en la Escuela, 71, 39-49.

Iniciativa Carta de la Tierra. Recuperado de http://cartadelatierra.org/descubra/la-carta-de-la-tierra/.

Johnson, D.W, Johnson, R.T y Holubec, E.J. (1999). El aprendizaje cooperativo en el aula. Barcelona: Paidós.

Pigem, J. (1994). Nueva conciencia, plenitud personal y equilibrio planetario para el siglo XXI. Barcelona: Integral Ediciones.

Proyecto Educativo de Centro de la Escuela Infantil “San Isidro” (San Isidro, Almería, España).

Proyecto Life, 09 NAT/ES/000534 (2014). Conservación de las praderas de Posidonia Oceánica en el Mediterráneo Andaluz. Junta de Andalucía: Consejería de Medioambiente y Conservación del Territorio.

Villegas, B.R. (2014). El reciclaje: Una estrategia para promover la creatividad bajo los principios de la Ecoeducación. Revista Academia. Vol. XIII, 59-66.