Penitenciary institutions, education and the media

Número

Downloads

Article abstract page views:  295  

Info

Monographic
73-82
Published: 30-05-2011

Authors

Abstract

This paper describes the  informative treatment which the penitenciary question usually  receives  in our country and the reasons why it happens.

It is about the identification between the morbid and the question of what is considered as to be to published out, the article also denaunces the practise of omitting information, and claim to value and to acknowledge the importance of many social programmes, and life histories existing in prison, seeing them as a positive example and as a model to follow in order to erase the harmful stereotypes that affect the living inside prison and make the return to normal life  for ex convicts more difficult.

Keywords

Prison, violence, liberty, social isolation , the media, journalism, penitenciary institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Arnanz Villalta, E. (2011). Penitenciary institutions, education and the media. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (2), 73–82. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/hachetetepe/article/view/6405

References

Arnanz Villalta E. (1989).Cultura y prisión. Madrid: Popular.

Bernabé Fraguas J. (2009).El periodismo preventivo y los observatorios de medios. Madrid: Catarata.

Calaf, R.M. (2008). El papel y la responsabilidad de los medios de comunicación en la construcción de la paz y el entendimiento intercultural. Madrid:Los retos del siglo XXI: Arnanz

Villalta E. (2009). Ciudadanía y Globalización; una reflexión desde el Tercer Sector. Documentos para el debate de la Fundación Esplai. 3; 10-60.

Marhuenda Fluixá A. (2006). ¡Coge la lupa! El sur en los periódicos. Cuadernos Cristianismo y Justicia. 139; 5-31.

Puig JM. (2008).Educació per a la Ciutadania. Aprenentatge servey. Centros i Entorn. Barcelona: Proyecto piloto impulsado por el Departamento de Educación de la Generalitat de Catalunya.