Schools, a place where you can be a subject?

Número

Downloads

Article abstract page views:  355  

Info

Monographic
61-72
Published: 01-05-2015

Authors

  • Mª Teresa Lozano Alcobendas (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa
  • Antonia Gómez Flores (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa
  • Carmen Mª Álvarez Bascuñana (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa
  • Juana Durán Pérez (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa
  • Clara Núñez Pérez (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa
  • Elena Romero Gómez (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa
  • Mª Ángeles Velázquez Garcés (ES) Asociación para la Inclusión Social y Educativa

Abstract

This article aims to be the story of the work done by the Association for Social and Educational Inclusion with children diagnosed as “autistic " and schooled as regular students in different Pre-school and Elementary Schools in the province of Cadiz. Here we would like to show the reader, always bearing in mind the individual characteristics of each child, how inclusive education can be possible and how, when it is implemented, each child finds his/her own way of making progress towards communication and social relationships with others. In other words, their particular way of constituting a subject.

Keywords

Social and educational inclusion, autism, school, language

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Lozano Alcobendas, M. T., Gómez Flores, A., Álvarez Bascuñana, C. M., Durán Pérez, J., Núñez Pérez, C., Romero Gómez, E., & Velázquez Garcés, M. Ángeles. (2015). Schools, a place where you can be a subject?. Hachetetepé. Scientific Journal of Education and Communication, (10), 61–72. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/hachetetepe/article/view/6235

References

Carbonell, N. y Ruiz, I. (2013). No todo sobre el autismo. Barcelona: Gredos.

Egge, M. (2008). El tratamiento del niño autista. Barcelona: Gredos.

Lozano, M.T., Castilla, M. y Gómez, A. (2002): Hacia el habla: análisis de la trayectoria seguida por un niño autista en una escuela infantil. Archidona: Aljibe.

Maleval, J-C. (2009). El autista y su voz. Barcelona: Gredos.

Otero, M. y Brémond, M. (2014). A cielo abierto: Entrevistas. Courtil, la invención de lo cotidiano. Paris: Buddy Movies.