Mainstreaming and Social Representations: Netflix and the Rosa Peral Case

Número

Downloads

Article abstract page views:  239  

Authors

Abstract

 

 

 

Keywords


Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Lando, A. (2024). Mainstreaming and Social Representations: Netflix and the Rosa Peral Case. Revista De Estudios Socioeducativos. ReSed, 1(12). Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/ReSed/article/view/10999

References

Balanzategui, J. (2018). El nuevo drama criminal de calidad en la era TVIV: Hannibal, True Detective y el surrealismo. Revista trimestral de cine y vídeo, 35(6), 657-679.

Bagli, C. V. (2019). Mientras avanza el caso del asesinato de Durst, la película de HBO también será juzgada. The New York Times, 24-04.

Bonavitta, P. & de Garay Hernández, J. (2019). La casa de papel, Rita y Merlí: entre nuevas narrativas y viejos patriarcados. Investigaciones Feministas, 10(2), 207-221.

Colombo, F. (2003). Introducción a los estudios sobre los medios de comunicación. Roma: Carocci.

Corbalán, A. (2023). El profesor está dentro. Una aproximación crítica al sexismo de Money Heist. En J. González del Pozo & X. Pereira Boán (Eds.), La España de Netflix. Critical Perspectives. Londres: Routledge.

Eburne, J. (2008). Surrealism and the Art of Crime. Ithaca: Cornell University Press.

Farr, R. & Moscovici, S. (1989). Representaciones sociales. Bolonia: Il Mulino.

Gerbner, G., Gross, L., Morgan, M. & Signorelli, N. (1980). The Meanstreaming of America: Violence Profile no. 11. Journal of Communication, 30.

Goffman, E. (2003). El estigma. La identidad negada. Verona: Ombre Corte.

Jung, C. G. (1983). Psicología del inconsciente. Turín: Bollati Boringhieri.

Livolsi, M. (2001). Manual de sociología de la comunicación. Roma-Bari: Laterza.

Lotz, A. D. (2017). Post red. La revolución de la televisión. Roma: Minumum fax.

Luna López, I. (2023). Feminismo mainstream: identidades femeninas en Valeria y Toy Boy. En J. González del Pozo & X. Pereira Boán (Eds.), La España de Netflix. Critical Perspectives. Londres: Routledge.

Morin, E. (1963). La industria cultural. Ensayo sobre la cultura de masas. Bolonia: Il Mulino.

Morin, E. (1982). El cine o el hombre imaginario. Ensayo de antropología sociológica. Milán: Feltrinelli.

Muñoz, T. (2019). Solo tú me tendrás. Celos, mentiras y muerte en el crimen de la Guardia Urbana. Madrid: Ediciones Península.

Pérez, L. (2023). El director del documental de Rosa Peral en Netflix admite su engaño y más testimonios alzan la voz contra él. elDiario.es, 18-09.

Pietaryte, K. & Suzina, A. C. (2023). Female representation in Netflix Global Original programming: a comparative analysis of 2019 drama series. Estudios críticos en televisión, 18(1), 41-61.

Prieto, C. (2023). Poli asesina de día, víctima de machismo de noche: Netflix exprime a Rosa Peral. El Confidencial, 20-09.

Rodríguez, F. J. L. & Bravo, I. R. (2019). Teresa Fernández-Valdés y las series de televisión producidas por mujeres en España. Cable Girls/Las chicas del cable como caso de estudio. Estudios feministas de los medios de comunicación, 19(7), 962-976. Londres: Routledge.

Scomazzon, G. (2016). Estrategias performativas en el true crime serial. Cinergía, cine y otras artes, 10, 148-154.

Seltzer, M. (2007). True Crime. Observaciones sobre la violencia y la modernidad. Nueva York: Routledge.

Solà Gimferrer, P.S. (2023). 'Las cintas de Rosa Peral': los terraplanistas ya tienen una nueva causa absurda que defender. La Vanguardia. 20-09.

Stoneman, E. & Packer, J. (2020). Reel cruelty: voyeurism and extra-juridical punishment in true-crime documentaries. Crime Media Culture, 1-19.

Wolf, M. (1985). Teorías de la comunicación de masas. Milán: Bompiani.

Young, A. (2010). La escena del crimen. ¿Existe el "sólo mirar"? En K. Hayward & T. L. M. Presdee (Eds.), Framing crime: Cultural criminology. Londres: Routledge.