[10] ¿Cómo puede contribuir la educación a la construcción de un futuro sostenible?
Info
Abstract
El propósito de este trabajo es mostrar cómo facilitar los intercambios y la cooperación en torno a la educación por la sostenibilidad, apoyando así los objetivos de la Década de la Educación por un Desarrollo Sostenible (DEDS) instituida por Naciones Unidas para el período 2005-2014. Con este fin presentamos dos instrumentos, cuyo interés y utilidad intentamos fundamentar:
1.Una visión panorámica de cómo podemos contribuir los educadores, profesionalmente, a la construcción de un futuro sostenible.
2.La web “Década por una Educación para la sostenibilidad” (www.oei.es/decada) como instrumento de cooperación en el ámbito cultural iberoamericano.
Palabras clave: Emergencia planetaria; Educación para la sostenibilidad; Educación ciudadana; Toma de decisiones.
How may education contribute to the construction of a sustainable future?
The purpose of this paper is to favour exchanges and cooperation on education for sustainability, to support the United Nations initiative for a “Decade of Education for Sustainable Development” from 2005 to 2014. With this aim we present two instruments whose interest and utility we try to show:
• A holistic view of how educators can contribute to the construction of a sustainable future
• The web “Decade of Education for a Sustainable Future” (www.oei.es/decade) as a cooperation tool for the Ibero-American cultural world.
Keywords: Planetary Emergency; Educations for Sustainability; Citizens’ Education; Decision Making.
Keywords
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC