La historia del primer principio de la termodinámica y sus implicaciones didácticas
Info
Abstract
En este trabajo se realiza una breve introducción histórica y epistemológica del nacimiento de la termodinámica como ciencia moderna. Se muestra, así mismo, como esta historia puede contribuir a mejorar la enseñanza de la termodinámica y a superar algunas dificultades de los estudiantes.
Palabras Clave: historia de la ciencia; enseñanza y aprendizaje de la termodinámica
The history of the first law of thermodynamics and its didactict implications
In this work is carried out a brief historical and epistemological introduction of the thermodynamics’ birth as a modern science. It is shown, likewise, how this history can contribute to improve the teaching of thermodynamics and to overcome some students’ difficulties.
Keywords: history of science; thermodynamics’ teaching & learning.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC