La historia del primer principio de la termodinámica y sus implicaciones didácticas

Downloads

Article abstract page views:  2650  

Info

Science: past and present
pp. 461-475
Published: 11-10-2017

Authors

Abstract

En este trabajo se realiza una breve introducción histórica y epistemológica del nacimiento de la termodinámica como ciencia moderna. Se muestra, así mismo, como esta historia puede contribuir a mejorar la enseñanza de la termodinámica y a superar algunas dificultades de los estudiantes.

Palabras Clave: historia de la ciencia; enseñanza y aprendizaje de la termodinámica

The history of the first law of thermodynamics and its didactict implications

In this work is carried out a brief historical and epistemological introduction of the thermodynamics’ birth as a modern science. It is shown, likewise, how this history can contribute to improve the teaching of thermodynamics and to overcome some students’ difficulties.

Keywords: history of science; thermodynamics’ teaching & learning.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Furió-Gómez, C., Solbes, J., & Furió-Mas, C. (2017). La historia del primer principio de la termodinámica y sus implicaciones didácticas. Revista Eureka Sobre Enseñanza Y Divulgación De Las Ciencias, 4(3), pp. 461–475. Retrieved from https://revistas.uca.es/index.php/eureka/article/view/3787