Inmersión en la cultura científica para la toma de decisiones. ¿Necesidad o mito?
Info
Abstract
El propósito de este trabajo es contribuir al debate que se viene desarrollando desde hace tiempo en torno al papel de la naturaleza de la ciencia en la educación científica y, en particular, en la formación de la ciudadanía para su participación en la toma de decisiones.
Palabras Clave:Naturaleza de la ciencia y de la tecnología; Alfabetización científica; Inmersión en una cultura científica y tecnológica; Relaciones ciencia-tecnología-sociedad-ambiente (CTSA); Educación ciudadana; Toma de decisiones.
Immersion in scientific culture for decision making. Need or myth?
This paper aims to contribute to the debate on the role of the nature of science and technology in science education, paying particular attention to preparing citizens to participate in decision making.
Key words: Nature of science and technology; Scientific literacy; Immersion in a scientific and technological culture; Science-Technology-Environment-Society (STES) relationships; Education for responsible citizenship; Decision making.
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC