New section of ReurEDC: Design-Based research of Teaching-Learning Sequences
Downloads
- PDF (Español (España)) 2027
- EPUB (Español (España)) 53
- VISOR (Español (España))
- MÓVIL (Español (España))
DOI
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2020.v17.i3.3001Info
Abstract
Editorial
Downloads
License
Copyright (c) 2020 Los/as autores/as pueden mantener el copyright, concediendo a la revista el derecho de primera publicación. Alternativamente, las/os autoras/es puede transferir el copyright a la revista, la cual permitirá a las/os autoras/es el uso no-comercial del trabajo, incluyendo el derecho a colocarlo en un archivo de acceso libre. Además, se puede consultar Creative Commons sobre licencias de copyright flexibles.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Require authors to agree to Copyright Notice as part of the submission process. This allow the / o authors / is non-commercial use of the work, including the right to place it in an open access archive. In addition, Creative Commons is available on flexible copyright licenses (Creative Commons).
Reconocimiento-NoComercial
CC BY-NC
References
Méheut M. y Psillos D. (2004) Teaching–Learning sequences: aims and tools for science. Guest Editors: Martine Méheut and Dimitris Psillos. International Journal of Science Education 26(5).
Kelley A. (2003) Theme issue: The role of design in educational research. Educational Researcher 32(1), 3-4.
Sandoval W. A. y Bell P. (2004) Design-based research methods for studying learning in context: Introduction. Educational psychologist 39(4), 199-201.
Psillos D. y Kariotoglou P. (2016) Iterative desing of teaching-learning sequences. Springer.
Kortland K. y Klaassen K. (2010) Designing theory-based teaching-learning sequences for science education. FSME, Utrecht.
Oliva J. Mª (2020) Sobre la importancia de contextualizar las investigaciones en didáctica delas ciencias. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 17(1), 1001. doi: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2020.v17.i1.1001